onsdag 20 maj 2026

Engelska ligaklubbarnas fans klagar på vinnaren

 


Arsenalanhängare bryr sig inte vad domarna har gjort för beslut under säsongen. Det är inte domarna som har avgjort ligan. Under 38 matcher är det hundratals situationer som behlöver beaktas för en helhet då det gäller domslut. Och tänk, om ett lag inte fått avgörande 1-0 någon gång på ett "felaktigt" domslut i en match så skulle de ha anfallit med full styrka på slutet och kanske gjort mål ändå, eller hur? Att första målet som avgjorde var felaktigt behöver inte betyda att det inte skulle ha gjorts mål igen i samma match om behovet funnits. Arsenal är värdiga vinnare! Arsenal är dessutom oslagna i Champions League och spelar final 30.5. Oslagna med nytt rekord i antal matcher blev det redan. PSG står för motståndet på lördag och världens bästa anfall möter då världens bästa försvar.

Domarnas linje kring hörnor, hands i straffområdet och annat vill även Arsenalanhängare att ligan ska ändra på till en ny säsong. Men alla spelare enligt de regler som finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar